Świat na talerzu: CHINY: Wieprzowina w sosie słodko-kwaśnym

czwartek, 16 maja 2013

CHINY: Wieprzowina w sosie słodko-kwaśnym

Chińszczyzna znów zagościła na talerzu. Kolejne super proste, błyskawiczne w przygotowaniu i pyszne danie. Co tu dużo pisać, przechodzę prosto do przepisu.

ananas, papryka

Składniki:
  • 300 g polędwicy wieprzowej
  • 150 g świeżego ananasa (1 gruby plaster)
  • czerwona słodka papryka
  • zielona papryka
  • 2 ząbki czosnku
  • kawałek świeżego imbiru
  • ocet
  • sukier
  • około 300 ml wody
  • mąka
  • mąka ziemniaczana
Uwagi: W przepisie nie było podanych proporcji do wykonania sosu, więc robiłam na oko. Jak na mój gust wyszło mi za słodkie. Drugi raz dałam więcej octu, ale dalej nie byłam zadowolona. Maurycy przeciwnie, nie narzekał. Zajadał się, aż uszy mu się trzęsły. Osobiście polecam dodać naprawdę sporo octu.

ananas, papryka


Mięso kroimy w mniejsze kawałki i obtaczamy w dwóch mąkach wymieszanych razem. Obsmażamy na patelni z obu stron, aż się ładnie zrumieni na złoto-brązowy kolor. Papryki kroimy w cienkie paski, a ananasa w kostkę. Na nie za bardzo rozgrzanym oleju (użyłam kokosowego) podsmażamy krótko paprykę. Gdy kolor zacznie nabierać intensywności, dodajemy ananas. Po chwili dorzucamy zrumienione mięsko. 
W międzyczasie przygotowujemy sos: do rondelka wsypujemy cukier (dość dużo, żeby zakrył całe dno) i podgrzewamy, aż się cały skarmelizuje. Następnie dodajemy czosnek (w plasterkach lub zmiażdżony) i starty świeży imbir. Ja dodałam też trochę ananasa posiekanego na drobniutkie kawałeczki. Dolewamy wody i mieszamy, aż karmel się rozpuści. 300 ml wody zapewni nam dość sporą ilość sosu, dzięki któremu danie podane z ryżem nie będzie za suche. Dolewamy octu. Mąkę ziemniaczaną dosypujemy energicznie mieszając trzepaczką, żeby nie zrobiły się grudki. Skrobia zagęści sos. Gotowy sos dolewamy do papryki i polędwisy. Podajemy z ryżem. 

polędwica wieprzowa, papryka, ananas, sos słodko-kwaśny

Danie wyszło bardzo smaczne, choć jak dla mnie mogłoby być kwaśniejsze. Maurycy był zachwycony. Mięsko jest miękkie, soczyste... idealne. Następnego dnia zarządał na obiad tego samego ;)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz